کوروش بزرگ و اسلام
کوروش بزرگ و اسلام

 آهای اونایی که هی کوروش،کوروش می کنید..و میگید دین اسلام مردم مون رو به فلاکت انداخته...


آهای اونایی که هی 
کوروش،کوروش می کنید..و میگید دین اسلام جز جنگ و خونریزی چیزی نمیخواد...

آهای اونایی که هی 
کوروش،کوروش می کنید..ومیگید...اسلام ..نه!

آره همین شما...تا بحال یبار شده منشور 
کوروش رو بخونید...؟!

چی از
 کوروش میدونید؟!

چی از ذوالقرنین میدونید؟!


میدونید ذولقرنین کی بود؟!اسمشو شنیدین؟!فک می کنید اگر 
کوروش الآن بود میگفت اسلام..نه!!
اسلام بده...اسلام، دین جنگ و خونریزیه...!؟



цветочекمنشور کوروشцветочек

( منم کورش،شاه جهان،شاه بزرگ ، شاه دادگر،شاه بابل شاه سومرو اکد،شاه چهارگوشه ی جهان ،پسر کمبو جیه ،شاه بزرگ... نوه ی کورش ،شاه بزرگ...  نبیرهچیش پیش ،شاه بزرگ...آنگاه که بدون جنگ و پیکار وارد بابل شدم،همه ی مردم گام های مرا با شا دمانی پذیرفتند،در بارگاه پادشاهان بابل بر تخت شهریاری نشستم ،مردوک خدای بزرگ دلهای پاک مردم بابل را متو جه من کرد... زیرا من او را ارجمند و گرامی داشتم.ارتش بزرگ من به آرامی وارد بابل شد. نگذاشتم رنج و آزاری به مردم این شهرو سر زمین وارد آید.وضع داخلی بابل و جایگاه های مقدسش قلب مرا تکان داد... من برای صلح کوشیدم من برده داری را بر انداختم،به بدبختیهای آنان پایان دادم.فرمان دادم که همه مردم در پرستش خدای خود آزاد باشند و آنان را نیازارند. فرماندادم که هیچ کس اهالی شهر را از هستی ساقط نکند. مردوک خدای بزرگ از کردارمن خشنود شد... او برکت و مهربانی اش را ارزانی داشت . ما همگی شادمانه و درصلح و آشتی مقام بلندش را ستودیم...من همه شهرهایی را که ویران شده بود از نو ساختم . فرمان دادم تمام نیایشگاههای یرا که بسته شده بود،بگشایند. همه خدایان این نیایش گاه هارا به جای خودبازگرداندم.همه مردمانی را که پراکنده و آواره شده بودند،به جایگاه های خود برگرداندم.خانه های ویران آنها را آباد کردم .هم چنین پیکره های خدایان سومر و اکد را که  نبونید بدون واهمه از خدای بزرگ به بابل آورده بود ،به خشنودی مردوک خدای بزرگو به شادی و خرمی به نیاش گاه های خودشان بازگرداندم ،باشد که دلها شاد گردد.بشود که خدایانی که آنان را به جایگاه های مقدس نخستین شان بازگرداندم ،هر روز در پیشگاه  خدای بزرگ برایم زندگانی بلند خواستار باشند....من برای همه مردم جامعه ای آرام مهیا ساختم و صلح و آرامش را به تمامی مردم اعطا کردم.))
  
+دیدید چطور از خدا ی یگانه حرف میزنه؟!...اسلام چطور از خدای یگانه حرف میزنه...؟!چه فرقی می بینید؟!آهای همونایی که ادعای پیرو راه کوروش بودن رو می کنید...میدونستید کوروش کبیر به رستاخیز اعتقاد داره..دین اسلام چی؟!اعتقاد داره؟!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

(این داستان کاملا واقعیست)
یه آقایی روی بازوش با خط بابلی یکی از جملات منشور کوروش رو خالکوبی کرده بود نمیدونست معنیش چیه؟!نه تنها نمیدونست بلکه با اون همه ادعاش یبارم منشور کوروش رو نخونده بود...!
آخه به شما هم میگن "پیرو راه کوروش"
کوروش چی میخواست و شما چیکار می کنین...!
بخدا ما مسلمونا که به قول شما دشمن کوروشیم (ولی بخدا عاشق کوروشیم)از شما بیشتر به حرفاش به راهش عمل میکنیم...!
ما هم مثه شما ایرانیم...گذشتمون رو دوست داریم...عاشقـــــشیم...!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

تطابق ذوالقرنین با کوروش کبیر

مورخینی که ادعا دارند ذوالقرنین همان کوروش بزرگ است دلایل عمده زیر را مطرح می‌کنند:

 

اشاره به ذوالقرنین در عهد عتیقаська

 

سؤال کنندگان درباره ذوالقرنین از پیامبر طبق روایاتی که در شان نزول آیات آمده یهود بوده‌اند، و یا قریش به تحریک یهود. و به این داستان پیش از اسلام و در کتاب یهودیان اشاره شده و تعبیر آن پادشاه ماد و فارس ذکر شده‌است. به قسمت داستان ذوالقرنین در عهد عتیق توجه کنید. 

 

ارتباط کوروش و دوشاخаська

 

در قرن نوزدهم میلادی در نزدیکی استخر در کنار نهر مرغاب مجسمه ای از کوروش کشف شد که تقریباً به قامت یک انسان است، و کوروش را در صورتی نشان می‌دهد که دو بال همانند بال عقاب از دو جانبش گشوده شد، و تاجی به سر دارد که دو شاخ همانند شاخ‌های قوچ در آن دیده می‌شود. از تطبیق مندرجـات کتاب مقدس با مشـخصات این مجـسمه این احتمال در نظر این مورخین کاملاً قوت گرفت که نامیدن کوروش به ذو القرنین (صاحب دو شاخ) از چه ریشه‌ای مایه می‌گرفت، و همچنین چرا مجسمه سنگی کوروش دارای بالهـایی هـمچون بال عقاب است، و به این ترتیب بر گروهی از دانشمندان مسلم شد که شخصیت تاریخی ذو القرنین از این طریق کاملاً آشکار شده‌است. 

 

دادگری کوروشаська

 

سنگ نوشته‌های نقش رستم، منشور حقوق بشر کوروش بزرگ، و مورخین دوران باستان شخصیت و صفاتی از کوروش بیان می‌کنند که با ذوالقرنین قرآن کاملاً تطابق و سازگاری دارد. سنگ نوشته‌های نقش رستم ومنشور حقوق بشر کوروش کاملاً مشهور و شناخته شده هستند به همین دلیل از نقل آنها صرف نظر می‌کنم و در این نوشتار بیشتر به نظرات مورخین دوره باستان در مورد کوروش کبیر می‌پردازم: 

هردوت مورخ یونانی می‌نویسد: کوروش فرمان داد تا سپاهیانش جز به روی جنگجویان شمشیر نکشند، و هر سرباز دشمن که نیزه خود را خم کند او را نکشند، و لشکر کوروش فرمان او را اطاعت کردند بطوری که توده ملت، مصائب جنگ را احساس نکردند. هرودت در ادامه می‌نویسند: کورش پادشاهی کریم و سخی و بسیار ملایم و مهـربان بود، و مانند دیگر پادشـاهـان به اندوختن مال حرص نداشت بلکه نسبت به کرم و عطا حریص بود، ستمدیدگان را از عدل و داد برخوردار می‌ساخت و هر چه را متضمن خیر بیشتر بود دوست می‌داشت. 

مورخ دیگر ذی نوفن می‌نویسد:کوروش پادشـاهی خردمند و مهـربان بود و بزرگی ملوک با فضائل حکما در او جمع بود، همتی فائق و وجـودی غالب داشـت، شـعارش خدمت انسانیت و خوی او بذل عدالت بود، و تواضع و سماحت در وجود او جای کبر و عجب را گرفته بود. 

جالب اینکه این مورخان که کوروش را این چنین توصیف کرده‌اند از تاریخ نویسان بیگانه بودند نه از قوم یا ابناء وطن او، بلکه اهل یونان بودند و می‌دانیم مردم یونان به نظر دوستی به کوروش نگاه نمی‌کردند، زیرا با فتح لیدیا به دست کوروش شکست بزرگی برای ملت یونان فراهم گشت. 

در تفسیر قرآن ابوالفتح رازی آمده است: خدای تعالی بر زبان بعضی پیغامبران امر کرد پادشاهی را از پادشاهان پارس نام او کورش و او مردی مومن بود. و نیز روایتی است از امام صادق(ع) که از میان پادشاهان دنیا ذوالقرنین و سلیمان (ع) دو مومن بودند که بر زمین حکومت کردند... .

 

انطباق لشکرکشی‌های کوروش با لشکرکشی‌های سه گانه ذوالقرنین
از همه گذشته کوروش سفرهایی به شرق غرب و شمال انجام داد که در تاریخ زندگانیش به طور مشروح آمده‌است، و با سفرهای سه گانه‌ای که در قرآن ذکر شده قابل انطباق می‌باشد. 

 

نخستین لشکرکشی کوروش به کشور لیدیا که در قسمت شمال آسیای صغیر قرار داشت صورت گرفت، و این کشور نسبت به مرکز حکومت کوروش جنبه غربی داشت. اگر نقشه ساحل غربی آسیای صغیر را جلو روی خود بگذاریم خواهیم دید که قسمت اعظم ساحل در خلیجـک هـای کوچک غرق می‌شود، مخصوصا در نزدیکی ازمیر که خلیج صورت چشمهایی به خود می‌گیرد. قرآن می‌گوید ذو القرنین در سفر باختری‌اش احساس کرد خورشید در چشمه گل آلودی فرو می‌رود. این صحنه همان صحنه‌ای بود که کوروش به هنگام فرورفتن قرص آفتاب (در نظر بیننده) در خلیجک‌های ساحلی مشاهده کرد. (بعضی گمان کرده بودند منظور قرآن این است که خورشید در گل و لای غروب می‌کند!) 

دومین لشکرکشی کوروش به جانب خاور بود، چنانکه هردوت می‌گوید: این هجوم خاوری کوروش پس از فتح لیدیاصورت گرفت، مخصوصا طغیان بعضی از قبایل وحشی بیابانی کوروش را به این حمله واداشت. قرآن لشکرکشی دوم ذوالقرنین را اینطور تشبیه می‌کند: (حتی اذا بلغ مطلع الشـمس وجـدهـا تطلع علی قوم لم نجـعل لهـم من دونهـا سترا) که‌اشـاره به سفر کوروش به منتهای خاور است که مشاهده کرد خورشید بر قومی طلوع می‌کند که در برابر تابش آن سایبانی ندارند اشاره به اینکه آن قوم بیابانگرد و صحرانورد بودند.

سومین لشکرکشی کوروش به سوی شمال، به طرف کوههای قفقاز بود، تا به تنگه میان دو کوه رسید، و برای جلوگیری از هـجـوم اقوام وحشی با درخواست مردمی که در آنجا بودند در برابر تنگه سد محکمی بنا کرد. اين سد را در كتب ارمنی از زمان قديم به « بهاك گورایی » خوانده‌اند و « كابان گورایی » هم می گویند معنی هر دو كلمه یكی است و همان معنی « دربند كوروش » یا « گذرگاه کوروش » می دهد. زیرا کور قسمتی از نام کوروش است آیا تنها همین شهادت واقعی كه الساعه هم وجود دارد نمی‌تواند کفایت کند که سد مزبور را كوروش بنا كرده است؟

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

شباهت های راه کوروش به دین اسلام:

1:کوروش کبیر بابل رو بدون جنگ و خونریزی فتح کرد...محمد(ص)هم مکه رو بدون جنگ و خونریزی فتح کرد.
(اگه دلایلش رو بررسی کنید می بیند دلیل فتح مکه عاقلانه و منطقی تر بوده)

2:دین اسلام برده داری رو عمل بدی میدونه و کوروش هم همینطور.

3:دین اسلام مال کسی رو بدون اجازه ی صاحب مال و پرداخت پول اون رو برداشتن رو عمل بدی میدونه و کوروش هم همینطور.

4:کوروش مردم به شکرگزاری از خدای بزرگ دعوت میکنه برای همه ی نعماتی که داد...پیامبر هم همینطور.

5:دین اسلام خواهان صلح و آرامشه کوروش هم همینطور.

6:کوروش کبیر در منشورش قید کرده حق مظلوم رو از ظالم می گیره...کجای دین اسلام جز این بوده؟!!

7:و از همه مهمتر کوروش معتقد به خدای یگانه بود با نام اهورای مزدا...دین اسلام هم معتقد به خدای یگانست ولی با نام الله...!

8:همچنین کوروش معتقد بود... که تمام سعیم براینه که دلها رو شاد کنم...در دین اسلام نیز حدیث در این باره فراوانه همونطور که پیامبر(ص) نیکی به خلق خدا رو جز برترین خصلت ها برمی شمره و در حدیث دیگری از پیامبر می خونیم،مدارا کردن با مردم نیمی از ایمان است و نیکویی کردن در حق مردم نیمی از زندگی...و....
(حتما میگید کوروش در حق یهودیان و ادیان دیگر هم خوبی میکرد ولی پیامبر...به همچین افرادی پیشنهاد میکنم برن داستان مرد یهودی و پیامبر رو بخونن کوروش اگه خوبی میکرد اون مردم جلوی کوروش سرشون رو بالا ببرن اما اون مرد یهودی روی پیامبر فضولات و گاها شکمبه ی شتر میریخت بهتره خودتون ادامش رو توی اینترنت بخونین)


9:کوروش به مردم برای انتخاب دینشون آزادی میداد،در قرآن ماهم نوشته شده،لا اکراه فی الدین،!

10:کوروش کبیر همچنین پیرو عدالت بود و اجازه نمیداد کسی نابحق مجازات بشه...ما در دینمون اسلام..علی(ع)رو داریم که اسطوره ای در اجرای عدالت بودن.
همه ی این شباهت ها دلیل بر نبودن تفاوت میان ایندو نیست. 

نتیجه

 بنابراین نتیجه می گیریم...اصول راه کوروش و دین اسلام باهم هیچ فرقی نداره و فقط اسلام به اون قوانین 
چند قانون جدید اضافه کرده که برگرفته از پیشرفت فکری مردم در این چند قرنه..و همچین برای اصول قبلی(ایرانیان)
قوانینی وضع کرده که بسیار مترقی تر و پیشرفته ترن تا در دادگاه ها و قضاوات مشکلی پیش نیاد...
باور کنید دین اسلام مارو از فرهنگ پیشین ایرانیمون جدا نکرده...این خودمون و (...برای جلوگیری از ف.ی.ل.ت.ر شدن)
که این بلا رو سرمون آورده...!!

منبع:کلبه آرزوها +یه قمقمه دریا

 



نظرات شما عزیزان:

سهل
ساعت0:06---8 خرداد 1398
عااااالی خیلی خوشم اومد

زینب
ساعت11:25---25 بهمن 1397
عالیع

ستاره
ساعت23:58---20 بهمن 1397
عالی بود واقعا خوشم اومد

الماس نایاب
ساعت14:24---20 بهمن 1397
کتاب زنان پرده نشین و نخبگان جوشن پوش رو خوندی ؟
این کتاب رو از توی بازار جمع کردن.
میدونی چرا ؟ چون با سند و مدرک (قرآنی) ثابت شده بود حجاب برا زن واجب نیست!
این کتاب رو پیدا کن و بخون.
الان مثل الماس نایاب شده.
اما صدردصد میتونی پیداش کنی.
پاسخ:توقران ایه ی 31سوره ی نوردرباره ی امربه پیامبردرباره ی حجاب زنان امتشه قل للمؤمنین یغضوا من ابصارهم»؛ به مردان باایمان بگو: دیده (از نامحرم) فرونهند. - الی آخر - «قل للمؤمنات یغضضن من ابصارهم»؛ به زنان باایمان بگو: دیدگان خود را (از نامحرم) فروبندند. یا آیه 59 سوره احزاب که می فرماید: «یدنین علیهن من جلابیبهن»؛ پوشش های خود را بر خود بپیچند - الی آخر.شه یا نساء النبی لستن کاحد من النساء ان اتقیتن فلا تخضعن بالقول فیطمع الذی فی قلبه مرض و قلن قولا معروفا* و قرن فی بیوتکن و لا تبرجن تبرج الجاهلیة الاولی و اقمن الصلوة و آتین الزکوة و اطعن الله و رسوله انما یریدالله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا» (احزاب/ 32 و 33) سوره ی نورروحتمابخون....


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 7 مهر 1397 ] [ 12:6 قبل از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
آخرین مطالب